Re: UATA 100, ustawienie kabla

Autor: coralgol (coralgol0_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 15 Mar 2002 - 13:42:30 MET

On Thu, 14 Mar 2002 17:24:04 +0100, "Bogdan" <bogdan_at_formica.pl> you wrote:

>Nie zupelnie. Specyfikacja ATA100 okresla dokladnie sposob podlaczenia dysku
>do tasmy. I w dysku i w kontrlorze sa wykonywane procedury sprawdzajace jaka
>tasma dysk jest podlaczony. Podlaczenie dysku master w miejsce slave jest
>nieprawidlowe. To ze dysk dziala i w systemie jest widoczny o niczym nie
>swiadczy. Mozliwe jest nawet uszkodzenie dysku poprzez niewlasciwe jego
>podlaczenie (rzadkosc), a napewno trzeba liczyc sie ze slaprzym sygnalem na
>tasmsmie a co za tym idzie mozliwosci bledow. Tasma 80-zylowa powstala po to
> [...]
jestem laikiem, ale zawsze wydawalo mi sie, ze oznaczenie ostatniej koncowki
jako master ma znaczenie tylko w przypadku, gdy dysk jest jedynym podpietym, tzn
powinien byc podpiety na koniec kabla, a nie w srodku (imho chodzi o
powstawanie "fali odbitej"). gdy sa dwa, to kolejnosc master/slave jest bez
znaczenia.

--
pozdrawiam
coralgol