Re: Monitory LCD

Autor: axell (tomaszNOSPAM_at_axed.com.pl)
Data: Fri 15 Mar 2002 - 10:18:28 MET

> Interesuje mnie zakup monitora LCD.
> Proszę o opinie na ten temat, jak to działa i na co należy patrzeć przy
> zakupie.
> Jeżeli to możliwe to proszę importerów o cenniki.

Witam,
Sam niedawno kupiłem sobie monitorek LCD i chyba największa jego wadą jest
tylko 262,144 kolorow (18 bit). Zauważyłem to w domu, bo model w internecie
był
 opisany jako pracujący przy 260tyś (tryb zwykły) i 16,777,216 kolorów
(rozszerzony)
 a w instrukcji juz tylko 262k :(.

Druga sprawa to widoczne snużenie przy przewijaniu stronek www za pomocą
scrolla myszy
(przy przewijaniu za pomocą paska tego nie widać !!! ) u mnie najbardziej
widać przy niebieskim
kolorze czcionki.

Następna sprawa to przy czarnym ekranie wyraznie widać lekkie rozjasnienie
przy dolnej
i górnej krawędzi monitorka.

Z tego co słyszałem to jeszcze nie wszystkie LCD odwzorowywały
charakterystyczne barwy twarzy
różnych raz ludzkich oraz problemy z wyświetlaniem efektów mgły. Ale ten
problem podejrzewam
występował przy starszych modelach (jakbyś kupował z drugiej ręki)

No i przy zakupie konkretnego już modelu należy dokładnie się przypatrzeć
czy nie ma padniętych
piksleli (np przy pomocy nokia monitor testu), i nie dać sobie wcisnąć
modelu z chociażby jednym
padniętym/ przebarwionym pikselu. Są różne klasy monitorów i jeszcze ważne
ile padniętych ,
a ile przebarwionych !!! pikseli pozwala reklamować LCD.

Pozdrawiam,
axell