Re: Barrcauda IV i DMA

Autor: Bogdan (bogdan_at_formica.pl)
Data: Thu 14 Mar 2002 - 11:07:55 MET

> Witam
> Wlasnie stalem sie posiadaczem (czy szczesliwym to sie jeszcze okaze :-) )
> Barrcudy IV 60 GB.
> Na razie sprawuje sie bez zarzutu ale mam z nia 1 problem. Jako ze mam nie
> najnowsza plyte glowna podlaczylem ja do kontrolera UDMA33 - tylko taki
jest
> na plycie. Chodzi ok ale nie moge wlaczyc DMA w Windowsie przez co mocno
> obciaza procesor podczas transferu. Jak zaznacze DMA w opcjach dysku w
> Windowie to po resecie znowu jest odznaczone. W zwiazku z tym pytanie?
> [...]

niemoznosc wlaczenia trybu DMA dla dysku twardego - winna jest plyta glowna
a nie dysk. Dysk spokojnie mozna zostawic w ata100, jezeli dysk nie wykryje
tasmy ata 100 i takiego tez kontrolera bedzie pracowal w trybie ATA 33. NIe
potrzebne sa zadne przestawienia dysku. Z nagrywaniem tez sobie powinnes
poradzic.

I JESZCZE RAZ: TRYB UDMA I TRYB DMA TA SA DWIE ROZNE RZECZY I NIE MAJA ZE
SOBA NIC WSPOLNEGO.