Barrcauda IV i DMA

Autor: Exeqtor (rfrankow_at_poczta.fm)
Data: Tue 12 Mar 2002 - 19:51:46 MET

Witam
Wlasnie stalem sie posiadaczem (czy szczesliwym to sie jeszcze okaze :-) )
Barrcudy IV 60 GB.
Na razie sprawuje sie bez zarzutu ale mam z nia 1 problem. Jako ze mam nie
najnowsza plyte glowna podlaczylem ja do kontrolera UDMA33 - tylko taki jest
na plycie. Chodzi ok ale nie moge wlaczyc DMA w Windowsie przez co mocno
obciaza procesor podczas transferu. Jak zaznacze DMA w opcjach dysku w
Windowie to po resecie znowu jest odznaczone. W zwiazku z tym pytanie?
Czy to mozna zmienic? Poprzednio mialem dysk IBM i tam DMA bylo zawsze
domyslnie wlaczone.
Moze trzeba wlaczyc to DMA tym programikiem do Seagatow uata100d.exe ktory
jest na stronie Seagate'a? Wiem ze on sluzy do
przelaczania trybow DMA ze 100 na 66 i 33 wiec moze w tym jest problem?
Ciekawi mnie bardzo jak brak wlaczonego DMA wplynie na ewentualna wspolprace
tego dysku z nagrywarka?

Dzieki za wszelka pomoc.

Exeqtor