Re: Dwa pytania ... (SCSI i AMD)

Autor: DooMiniK (bachus20_at_poczta.wp.pl)
Data: Tue 12 Mar 2002 - 09:41:42 MET

Użytkownik "Avalon_at_am" <marianr24_at_al.com> napisał w wiadomości news:nugo8ug0k1ari80dvinfr3vgdfrjpqt6a3_at_4ax.com...

> Jezeli nie masz Instrukcji do twojego Adaptec 19160 to znajdz tu:
> http://www.adaptec.com/pdfs/installation_guides/19160_install_guide.pdf

Jest jak byk ... Dziękuję ... Po prostu szukałem po tym lewym menu tekstowym
a nie widziałem na środku tego, co trzeba ;->>>

> Jest tam dosc dobrze opsane zagadnienie terminacji busa SCSI.

> Nie znam tego napedu, ale skoro sa tam 3 pary szpilek na ID to
> prawdopodobnie (2,4,8) SE urzadzenie ktore moglbys podlaczyc do 50 pin
> gniazda.
> O ile wiadomo SCSI devices fabrycznie nie sa terminowane, moga jednak
> miec mozliwosc wlaczenia wewnatrz wbudowanych terminatorow w
> zaleznosci od potrzeby.

Wygląda to dokładnie tak.
Dysk twardy (nie sprawia żadnych problemów - jest podłączony do 68 pinowego
160Mbytes/sec złącza; taśma ma terminator na końcu; obecnie odłączony napęd
dla celów poprawnej intalacji MO).
MO jest na 50 pinowym Ultra2). Wpięty jest taśmą z 6 złączami (może zrobić taśmę
z jednym złączem ??).
Poprzednio siedział w komputerze, gdzie były na Ultra2 3 urządzenia a MO nie był
ostatnim (czyli nie był terminowany).
Napęd MO nie jest zbytnio opisany na obudowie. Doszukałem się czegoś takiego:
http://www.olympus-europa.com/mo/intguide.htm#MOS580Epin
Widać tam, że taki opis pary 11 pinów:
Pin No.: A11
Singal Name : Termination
Function: EnableSCSI terminator

Wpiąć tą zworkę ???

> Tu ustawiales terminacje tylko do twojego kontrolera i nie ma to
> zwiazku z podlaczonymi pozostalymi dev. Jezeli karta jest na koncu
> busa to wymaga terminacj natomiast w przypadku podlaczonych
> zewnetrznych devices nie daje sie terminacji. Najlepiej tu ustawic na
> "AUTO" i pracuje dobrze w kazdej sytuacji.
[...]

Dziękuję za pomoc - miałem w życiu mało doczynienia z SCSI a sprzęt jest na tyle poważny,
że musi działać poprawnie ;-)))
(a jak juuuuż działa - Dual AMD 2000+).

--
Dominik Siedlak (bachus)