Re: Dwa pytania ... (SCSI i AMD)

Autor: Avalon_at_am
Data: Sun 10 Mar 2002 - 18:41:57 MET

On Sun, 10 Mar 2002 14:47:43 +0100, "DooMiniK" <bachus20_at_poczta.wp.pl>
wrote:

>Po pierwsze - nie radzę sobie z SCSI ;-))

>Siedzi sobie kontroler 19160.
Jezeli nie masz Instrukcji do twojego Adaptec 19160 to znajdz tu:
http://www.adaptec.com/pdfs/installation_guides/19160_install_guide.pdf

Jest tam dosc dobrze opsane zagadnienie terminacji busa SCSI.
>Do niego podpięty jest napęd magneto-optyczny MOS580 Olympus.
>
>Na napędzie jest spooory rządek szpilek na zworki. Tylko 3 pary są
>opisane i jest to wybór ID.
Nie znam tego napedu, ale skoro sa tam 3 pary szpilek na ID to
prawdopodobnie (2,4,8) SE urzadzenie ktore moglbys podlaczyc do 50 pin
gniazda.
O ile wiadomo SCSI devices fabrycznie nie sa terminowane, moga jednak
miec mozliwosc wlaczenia wewnatrz wbudowanych terminatorow w
zaleznosci od potrzeby.
>W BIOSie kontrolera napęd jest wykrywany poprawnie, ale po uruchomieniu
>wyrzuca komunikat o "niedostatecznej terminacji urządzenia".
>W BIOSie dawałem terminację na AUTO, potem zmieniałem na Enable - zawsze to samo.
>Czy taśmę można podpiąć źle ??? Gdzie ja to mam terminować ???
Tu ustawiales terminacje tylko do twojego kontrolera i nie ma to
zwiazku z podlaczonymi pozostalymi dev. Jezeli karta jest na koncu
busa to wymaga terminacj natomiast w przypadku podlaczonych
zewnetrznych devices nie daje sie terminacji. Najlepiej tu ustawic na
"AUTO" i pracuje dobrze w kazdej sytuacji.
Dla kazdego urzadzenia podlaczonego do SCSI bus musi byc specyzowane
zagadniene terminacji zdodnie z zasada:
Tyko i wylacznie konce busa maja terminacje zalaczona.
Kazde urzadzenie musi posiadac unikalny ID-(oczywiste).
Adapter to takze urzadzenie i tez posiada ID i podlega zasadom
terminacji.

>Nie mam papierów do tego MO - może jednak trzeba go jakoś dodatkowo terminować ???
Jezeli jest na koncu busa to TAK, jezeli gdzies posrodku busa to
absolutnie NIE.
>Taśmę można źle podłączyć ? Podłączałem na ostatnie złącze, na pierwsze (w stos. do złącza
>na kontrolerze).
Niedozwolone jest konfigrowanie busa w formie "Y" tzn.:jeden z koncow
tasmy musi byc podlaczy do kontrolera.
Nie moga byc pozostawione konce tasmy nigdzie nie podlaczone.
>O dziwo napęd pracuje w systemie w miarę poprawnie, ale nadal jest coś nie tak (wkurza
>mnie ten błąd przy starcie).
>
>Jak podłączam na osobnej taśmie dysk twardy, to działa on poprawnie. Tylko problemy
>z tym MO.
Bo ma wlaczone poprawnie terminacje, sprobuj wlaczyc ten M-O pomiedzy
karte a HD.