Re: I/O Error ? :(

Autor: Piotr Kozlowski (piotr_at_data.pl)
Data: Sat 09 Mar 2002 - 19:45:40 MET

Sat, 09 Mar 2002 20:24:36 +0100, Pshemol <pshemol_at_poczta.onet.pl> pisze:

> Witam wszystkich.
> Mam problem z dyskami w moim kompie, mam nadzieje ze jakos sie da je
> odratowac. Najpierw jednak opisze "niezidentyfikowane" ich zachowanie.
> Dostalem od kumpla do naprawienia nie dzialajacy dysk U5 Seagate
> (kiedys udalo mi sie odratowac dwa dyski, wiec bylem dobrej mysli).
> Sciagnalem ze stronki producenta seatools i przystapilem do
> sprawdzania... Test standardowy - dysk dobry, nie wykryto zadnych
> bledow. Test gruntowy - dysk zabezpieczony haslem ??? hmmm szyfrowana
> partycja ? Wiec od razu na linuxa i:
> sfdisk -lf /dev/hdd
> [...]

Miałem to samo. Badziewie firmowane przez Seagate (u mnie była to Barracuda
II 30GB) psuje partycje na dyskach IBM. Najpierw myślałem, że to zbieg
okoliczności, ale powtórzyłem eksperyment kilka razy i po jakimś czasie
zawsze działo się to samo, co u Ciebie. Niestety, w moim przypadku pomagał
tylko low level format IBMka i wyrzucenie na zbity pysk wyrobu firmy na
literę S. :-(

Pozdrawiam

--
                    * Piotr Kozłowski * ICQ:14466572 *