I/O Error ? :(

Autor: Pshemol (pshemol_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 09 Mar 2002 - 20:24:36 MET

        Witam wszystkich.
        Mam problem z dyskami w moim kompie, mam nadzieje ze jakos sie da je
odratowac. Najpierw jednak opisze "niezidentyfikowane" ich zachowanie.
        Dostalem od kumpla do naprawienia nie dzialajacy dysk U5 Seagate
(kiedys udalo mi sie odratowac dwa dyski, wiec bylem dobrej mysli).
Sciagnalem ze stronki producenta seatools i przystapilem do
sprawdzania... Test standardowy - dysk dobry, nie wykryto zadnych
bledow. Test gruntowy - dysk zabezpieczony haslem ??? hmmm szyfrowana
partycja ? Wiec od razu na linuxa i:
sfdisk -lf /dev/hdd
kupa...
hdd: read_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hdd: read_intr: error=0x04 { UncorrectableError }, sector=0
I/O error.
cos w tym stylu mi wypluwa :(
Kombinuje kombinuje lecz doszedlem do wniosku ze dysk jest skopany i ze
nic sie nie da zrobic, nawet sgatfmt i lo-level format nie daje rady.
No nic trudno 40gb U5 do wywalenia...

        Dzien pozniej siedze sobie na ircu pod w2k a tu nagle moj dysk IBM
Deskstar IC35 zaczyna jakby mielic w miejscu - niebieski ekran I/O error
i automatyczny reboot. Detakcja z Biosu przechodzi normalnie, i lilo
takze. Wybieram winde i znowu mielenie w miejscu... nic wiecej :(
Wybieram linuxa i ku mojemu zdziwieniu startuje normalnie (prawie)
wszystkie partycje linuxowe smigaja bez zarzutu ale proba zamontowania
partycji z vfat konczy sie niepowodzeniem. Nie mam pojecia co jest grane?

wycinek z dmesg :
hda: dma_intr: status=0x51 { DriveReady SeekComplete Error }
hda: dma_intr: error=0x40 { UncorrectableError }, LBAsect=16675533, sector=0
end_request: I/O error, dev 03:0a (hda), sector 0
FAT: unable to read boot sector

        Czy to zbieg okolicznosci? A moze na dysku U5 byl jakis mega destruktywny
vir? Spotkal sie ktos z takim przypadkiem ?
Pozdrawiam pshem

PS Na moim dysku mam dosc wazne dane ktore bym chcial odzyskac