[OT] Glosniki

Autor: de4th (de4th_at_wp.pl)
Data: Fri 08 Mar 2002 - 21:00:04 MET

Witam,

Zaczne od tego, iz na elektronice nie znam sie odpowiednio dobrze... jestem
zwyklym uzytkownikiem sprzetu RTV i Audio :). Posiadam wzmacniacz + tuner
radiowy UNITRA wraz z dwiema kolumnami (oryginalne z zestawu). Jest to model
dosc stary - UNITRA Space'86 ;> . Podlaczylem wzmacniacz do komputera PC i
dwie kolumny do wzmacniacza. Oznaczenia na kolumnach: Moc znamionowa 50W,
Moc muzyczna 70W, 8 Ohms. Kolumna posiada 3 glosniki: [20cm (basowy) - 40W,
8 Ohms], [gwizdek] i mniejszy od basowego (okolo10cm). Problem dotyczy
wymiany glosnika basowego (20cm). W sklepie widzialem glosnik (firmy 888)
20cm, lecz o mocy 150W!!! i nie wiem czy bedzie on kompatybilny z kolumna.
Sprzedawca mowil, iz aby obsluzyc takowy glosnik (150W) nalezy dokupic
zwornice (okolo 20zl), gdyz ta co mam aktualnie nie poruszy takiego
glosnika. Czy w/w zwornica (ta za 20zl) bedzie obslugiwac wszystkie
pozostale glosniki wlacznie, czy tylko ten 1 glosnik 150W??? Z tego co
wiadomo w kolumnie jest juz zwornica, wiec czy nalezy ja zamienic na nowa (w
sytuacji kiedy bedzie w stanie obsluzyc 3 glosniki), czy jakos dolaczyc do
niej ta nowa ze sklepu (jezeli bedzie obslugiwac tylko 1 glosnik)? I czy
wzmacniacz wydobedzie z tego nowego glosnika "wszystko co najlepsze" ;),
czyli jego optymalna moc? czy jakosc dzwieku przy [max Volume] nie bedzie
"szumiaca, charcząca, skrzypiąca"? . Prosze o pomoc... Z gory dziekuje.