Re: LBA & LRG

Autor: Radoslaw Sokol (rsokol_at_magsoft.com.pl)
Data: Fri 22 Feb 2002 - 15:29:09 MET

Hi,

Fred wrote:

> Juz to kiedys probowalem rozwiklac na forum dyskusyjnym. Otoz kiedys na moim
> sprzecie wydawalo mi sie ze plyta rozpoznaje mi dysk twardy w trybie lba,
> ale ostatnio widzi go jako LRG (w biosie wykrywanie jest ustawione na auto)

Samo z siebie nie mogło się zmienić raczej... Natomiast może się tak
stać po aktualizacji BIOSu.

> a jesli mu recznie wskaze by dysk mial tryb LBA to wtedy system nie startuje
> (czyli cos zle jest widziany). No i jestem zmuszony pracowac w trybie LRG.

W tym trybie nie ma nic złego :) Najwyraźniej zawsze miałeś LRG.
LBA pewnie też by się dało uzyskać, ale po ponownym spartycjonowaniu
dysku.

Niektóre BIOSy standardowo wykrywają _niektóre_ dyski jako LRG i dobrze
jest im w tym przeszkodzić ustawiając ręcznie LBA -- chyba, że dysk ma
być na stałe w komputerze. Trzeba do jednak robić przed partycjonowaniem
dysku.

> ale ostatnio podlaczylem dysk do kompa mojego kumpla no i tam automatycznie
> dysk startowal w trybie LBA, i system ladowal sie bez zadnych
> oporow.(oczywiscie kwestie konfiguracji kart graf itd pomijam).

BIOSy czasem różnią się translacją numerów sektorów.
Do tego LBA jest minimalnie szybsze od translacji LARGE.

| Radosław Sokół  |  mailto:rsokol_at_magsoft.com.pl          |
|                 |  http://www.magsoft.com.pl/~rsokol/    |
\................... ftp://sokol.gliwicki.necik.pl/ ......./