LBA & LRG

Autor: Fred (polkiu_at_poczta.fm)
Data: Thu 21 Feb 2002 - 16:50:19 MET

Jak to jest z LRG i LBA

Juz to kiedys probowalem rozwiklac na forum dyskusyjnym. Otoz kiedys na moim
sprzecie wydawalo mi sie ze plyta rozpoznaje mi dysk twardy w trybie lba,
ale ostatnio widzi go jako LRG (w biosie wykrywanie jest ustawione na auto)
a jesli mu recznie wskaze by dysk mial tryb LBA to wtedy system nie startuje
(czyli cos zle jest widziany). No i jestem zmuszony pracowac w trybie LRG.
ale ostatnio podlaczylem dysk do kompa mojego kumpla no i tam automatycznie
dysk startowal w trybie LBA, i system ladowal sie bez zadnych
oporow.(oczywiscie kwestie konfiguracji kart graf itd pomijam).

Wiec jak to jest , ze u mnie plyta nie chce wspolpracowac z trybem LBA a u
kumpla chce.Zapomnialem dodac ze w trybie lba (u kumpla) dysk pracowal o
wiele ciszej (nie 'drapal' tak bardzo jak u mnie - a moze to tylko moje
widzimisie?) no i jakgdyby transfer byl lepszy (chcoaiz to tez trudno
ocenic)

Moj sprzet:

Mainboard ECS K7VZA/KT133 686B
Bios v3.3b (09/20/2001)
Procesor AMD Duron 800 (8x100)
Karta Graficzna Diamond Viper v550 (stery 21.81)
Twardy Dysk Seagate 6,4GB ST36421A
Pamiec 256 SDRAM 133
System MS Windows 98 (v.4.10.1998)
CPU External Bus Frequency - bios - 100 Mhz

Kumpla mainboarda nie pamietam ale ma lepsza plytke od mojej (tak mysle bo
byla 2x drozsza ;)

Orientuje sie ktos w tej materii...?