Re: karta muzyczna i glosniki

Autor: Sebol (lobo_at_space.pl)
Data: Fri 22 Feb 2002 - 00:02:07 MET

Użytkownik "gLiNa" <glina2_at_silesianet.pl> napisał w wiadomości

> No i z tym sie wlasnie nie zgadzam.
> Dobrze ze piszesz "uwazam". Kazdy ma prawo do swojej opini.
> Ja twierdze ze na sprzecie ktory wymieniles nie da sie uslyszec roznicy
> jakosci dzwieku miedzy sb live, a sb audigy.

hm... ty nie slyszysz - ja widocznie mam lepszy sluch.

> Mysle, ze jestem ci nawet w stanie udowodnic (w tzw. slepym tescie) ze nie
> zauwazysz roznicy miedzy sbawe32 a sblive/sbaudigy w odsluchu stereo (a to
> jeszcze wiekszy skok jakosciowy).

cholera - przekonales mnie. Poszukalem w starociach i znalazlem cudenko -
AWE64. Pelnowymiarowe bydle na ISA - na szczescie moja plyta ma to zlacze
rozniez. Zeby przypadkiem nie popsuc parametrow testu zamiast kina domowego
znalazlem rownie gowniane bazarowe sluchawki - SONY MDR-301. Podpialem karte
do mojego zestawu naglasniajacego za 60 zl i ... hm... chlopie - to jest
parodia a nie dzwiek. Szum jak diabli na 3/4 glosnosci, a jak jest mniej to
muza leci jakby chciala a nie mogla. Zmienilem karte na audigy i najpierw
mnie ogluszyl ten qrewski grzmot w windzie a potem sciszylem na 20% i
rozkoszowalem sie muza - jak dalem na 3/4 dalej jest ok - jednym slowem nie
ma porowniania. A moze to awe64 jest 10x gorszy od awe32 i dlatego nie
rozumiem jak mozna nie odczuc roznicy? Mam wrazenienie ze ten twoj test na
awe32 dziala tylko na 'twojej' awe32 i 'twoim' audigy.

Jesli porownujac live 5.1 do audigy - to audigy jest na pewno lepsza
karta - tym bardziej ze kosztuja prawie tyle samo. Wiadomo ze kazdy po
nastepcy live spodziewal sie cudow i nawet co niektorzy to mowia o
polprofesjonalnej karcie muzycznej ;) - ale zapominaja o tym, ze idiotyczny
polprofesjonalny kabel coaxialny czy optyczny kosztuje wiecej niz ta
"polprofesjonalna" karta. Tak wiec moze zejdzmy na ziemie i popatrzmy na nia
jak na karte za pare stowek i nic wiecej. IMO daje b. duzo za tyle - na
pewno wiecej niz live. Jesli bym mial live 5.1 na pewno bym nie zmienial,
ale jak bym mial kupic cos nowego to nie zastanawial bym sie dlugo nad
audigy.

--
lobo_at_space.pl