Re: Jak zlokazlizować jaką literę w systemie

Autor: Ireneusz Wojciech (ireneusz_wojciech_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 21 Feb 2002 - 09:24:29 MET

chd wrote:

> Podobny trik stosuje bootowalna p=B3yta Windows'a 98 SE PL
> ale za =BFadne skarby nie mog=EA zgadn=B1=E6 jak to robi?
> jest tam program findcd.exe
> (...)
> set CDROM=3DFOO23
> FINDCD.EXE
> %CDROM%
>
> i w tym momencie dyskiem domy=B6lnym jest cdrom np pod liter=B1 e:
> ale knyf polega na tym =BFe dzia=B3a to TYLKO z cdromem windows...

Najprawdopodobniej ten wspanialy programik (jak to ze stajni M$) po
prostu przelatuje wszystkie litery dysk=F3w i szuka okreslonego a) volume=

label b) pliku/plik=F3w na dysku. Jesli wiec wiesz, jakiego pliku m=F3glb=
ys
szukac, mozesz napisac bat'a, kt=F3ry by dokladnie to robil, np.

rem poczatek pliku
if exists c:\plik goto napedc
if exists d:\plik goto napedd
=2E..
goto notfound
:napedc
set %CDROM%=3Dc:
goto exit
:napedd
set %CDROM%=3Dd:
goto exit
=2E..
:noname
unset %CDROM%
:exit
rem koniec pliku

--
Mam nadzieje, ze nie pomylilem nic :)) (dawno nie uzywalem i strzelam z
pamieci). Musisz oczywiscie dojsc do ostatniej litery dysku, kt=F3ra moze=