Jak zlokazlizować jaką literę w systemie ma cdrom?

Autor: chd (christo_at_giotto.art.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 18:48:44 MET

Sprawa dotyczy DOS'a (tego czystego i tego od windowsow)

Interesuje mnie program czy inny mechanizm który
wykona taką funkcję...

Startuję komputer z dyskietki lub bootowalnego CD
instalują się sterowniki obsługi cdrom
zainstalowany CD dostaje swoją literkę...

wiadomo że będzie ona różna w zależności od tego
ile jest twardych dysków, i jak są podzielone na partycje

i tu sprawa
chcę program który podstawi mi do zmiennej systemowej (np: CDR1) tą
literkę - literkę cdromu
co da mozliwość uruchomienia określonego programu właśnie z cdromu
z poziomu pliku wsadowego komendą %CDR1%\mojprgo.exe
lub np zmianę napędu wywołaniem %CDR1%

Podobny trik stosuje bootowalna płyta Windows'a 98 SE PL
ale za żadne skarby nie mogę zgadnąć jak to robi?
jest tam program findcd.exe

który wywoluja tak:

set CDROM=FOO23
FINDCD.EXE
%CDROM%

i w tym momencie dyskiem domyślnym jest cdrom np pod literą e:

ale knyf polega na tym że działa to TYLKO z cdromem windows...

dziękuję z góry za pomoc...

 CHRISTO DIMITROW, Konin (PL), e-mail: christo_at_giotto.art.pl