Re: ECS K7S5A - dla oblatanych z ta plyta :)

Autor: Piotr Respondek (pytong_at_kki.net.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 23:21:46 MET

Użytkownik "MrK" <SY06913_nospam_at_rejestracje.pl> napisał w wiadomości

> Witam

Cześć,
mam tę płytę+LAN onboard, więc dorzucę swoje 3 grosze ;-)

> 1. Nie mialem do tej pory stycznosci z chipsetami SIS'a. Plytki ze
> sterami mial nie bede, musze pościagac sobie z sieci. Co zainstalowac i
> w jakiej kolejności?

SiS 735 nie wymaga na szczęście dodatkowych sterowników tak, jak w
przypadku VIA i jej 4in1. W98SE wykrywa go jako SiS 5513, ale wbrew
pozorom na windowsowym sterowniku płyta ta osiąga całkiem niezłą
wydajność. Musisz jedynie zainstalować SiS AGP Vxd driver - jeśli masz
kartę AGP i musisz to zrobić _przed_ instalacją sterownika karty AGP.
Ponadto drivery do zintegrowanego dźwięku i do LANa (opcjonalnie).

> 2. Czy warto zainstalowac może coś ponad to, co znajduje się na stronie
> ECS'a? Jakieś przydatne programiki wspomagające pracę z ta plytą?

Polecam chfsb - można w nim ustawić magistrale na 166 MHz. Są również
nieoficjalne BIOSy - ale moim zdaniem nie warto, gdyż stare. Ponadto
polecam MBProbe - do monitorowania temperatury pod Windowsem.

> 3. Słyszałem, że płyta nie jest zbyt wydajna jeśli działa
> asynchronicznie (proc 100, pamiec 133) a na razie nie przesiadam sie na
> DDR. Gdzie znajde jakies dane/testy na ten temat?

No niestety to wada tej płyty. Duron+SDRAMy+K7S5A to niestety nie
wybuchowa mieszanka; lepiej już kupić coś na VIA KT133A np K7VZA - nieco
lepsza wydajność.
BTW płyta nieżle rozwija skrzydła przy Athlonach. A jeśli jeszcze wrzucisz
DDR i Athlona to masz mały odrzutowiec za niewielkie pieniądze.
BTW u mnie na XPku 1600+ i SDRAMach (noname) mam wg. SiSoft Sandry "Memory
Benchmark" 2 wartości powyżej 610 MB/s.
Jeśli masz Durona i SDRAM można ustawić w BIOSie 100/100.
A jakieś testy np. tu:
http://implozja.kalisz.pl/ecsk7s5a.html
ew. Tom's hardware

> 4. Czy w przypadku pamieci DDR sprawa wyglada tak samo jak z pamieciami
> 133? (Chodzi o ta niby niższą wydajność)

DDR+Duron nie wiem. Niech ktoś uzupełni moja wypowiedź. DDR+Athlon patrz
wyżej.

> 5. Moj sprzet: duron 600, 128 i 256MB pc-133, Seagate barracuda 17GB,
> riva tnt2 32MB PRO, SB Live! tuner AverMedia TVPhone 98, skaner Plustek
> OpticPro U12B (USB), HP930C (USB). Czy powinienem sie spodziewać jakiś
> problemów ze współpracą w/w sprzętu z tą plytą? Ja obawiam sie
> najbardziej SB Live! Może ktos z Was ma podobny sprzet i ma cos
> doinstalowane, jakies patche/dodatki/poprawki. Jesli tak bede wdzieczny
> za każdą wskazowke.

Ja mam SB PCI 128 i 0 problemów, skaner Mustek 1200 ED i też działa bez
zarzutu, drukarka tak samo. USB wyłączyłem, bo nie używam. Na Twoim
miejscu pomyślał bym nad inna karta graf. w przyszłości - TNT2 lubi
generalnie Intele. Jeśli chodzi o patche odsyłam na strone SiSa - jakiś
patch do USB pod WinXP.

> Wiem ze duzo, ale chce sie dobrze przygotowac :) Pościągać to i owo
> zawczasu, a nie jak juz komp nie będzie chcial działać :)
> Grupe czytuje i widze, ze az tak wielkich problemow z ta plyta nie ma,
> aczkolwiek strzeżonego...

Powiadają że w przypadku ECSów istotne jest na jaką serię płyt głównych
się trafi. Miałem pecha w przypadku K7VZA i Athlona - zaryzykowałem
jeszcze raz, K7S5A - jestem 100% zadowolony.
Istotna sprawa to konfiguracja - tym lepiej niech sie zajmie osoba
obeznana z ECS.
To tyle

> Pozdrawiam

Ja również,