Re: SVIDEO

Autor: greenski (p.zielinski3_at_wp.pl)
Data: Wed 20 Feb 2002 - 12:31:52 MET

Użytkownik "POI" <MalgorzataMysiak_at_poczta.fm> napisał w wiadomości
> Mam wieeeeelka prosbe do Was Szanowni Grupowicze: znacie sie na tym, jak
> nikt inny, dlatego nie sprawi Wam to problemu, a mi spedza sen z powiek:
> Kupilem notebooka i mozna go podlaczyc do TV tylko przez S-Video. Niestety
> moj TV nie ma takiego gniazda, a jedynie VIDEO, antena oraz EURO. Kupilem
> sobie przejsciowke z S-Video na EURO i q... - mam czarno-bialy z
niebieskimi
> przeswitami obraz. Jest jakas rada oprocz wymiany TV, zebym mogl ogladac
> dosc dobry jakosciowo obraz z kompa???
>
> PLIZ HELP me

Mam podobny problem, tyle ze z obrazem wychodzacej z karty DVD. Problem
zglosilem na forum wiec jesli chcesz to ponizej masz kopie tego co napisalem
i jaka odpowiedz dostalem. Jest tam jakas rada ktora wiaze sie z duza
inwestycja, zreszta przeczytaj. Wszystko znajduje sie w temacie Jak
podlaczyc karte Real Magic (DVD) do telewizora z wejsciem Scart (Euro)??? z
23.01.02.

"....mam natomiast mam problem z odbiorem na drugim TV gdzie jest wejscie
Scart.
Od razu zrezygnowalem z powszechnych przejsciowek i zakupilem solidny
przewod firmy Ixos: S-video (5 pin) >> Scart. Niestety mam szary
obraz....Gnizado w telewizorze tez jest ok gdyz podpinam pod niego wideo
przewodem Scart>>>Scart. Bede wdzieczny jesli ktos moze pomoc mi w tej
sprawie. Czy jest to sprawa kabla? Czy koncowka S-video nie powina miec 8
wtykow? Taka mozna tez wpiac do karty. Czytałem jednak ze przewod S-video 5
pin i 8 pin sa kompatibilne. Wiec?"
ODP:
"Sygnał S-video różni się od composite video sposobem przesyłania
kolorów (oddzielnymi przewodami albo jednym). Telewizor
musi obsługiwać S-video na wejściu Scart, sam kształt wtyczki
nie wystarczy.
Prostsze telewizory nie obsługują S-Video. "Lepsze" mają zwykle
przełączany tryb dla wejścia AV (S-Video/Composite). Podłączenie
sygnału S-video do wejścia działającego w trybie Composite daje
obraz bez kolorów.
Jeśli telewizor nie ma wejścia S-video, możesz poszukać
konwertera S-video na composite video. Spada wtedy trochę
jakość, bo najpierw kolorki są mieszane, a potem znowu
rozdzielane."