Re: Przesylanie danych na 10km przez las

Autor: Paweł (pawelr_at_elsat.com.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 23:45:32 MET

> Czy istnieje jakies uzadzenie ktore mozna podlaczyc do kompa przez jakis
> normalny (czyli np RS) port i przesylac za jego pomoca dane na odleglosc
ok
> 10 km ale majac po drodze las ??? Chodzi mi raczej o cos niedrogiego.
> Powinno to miec predkosc >= 9600 kbit, i dac sie obslugiwac pod linuxem

Zakładam, że powinno być 9600bps a nie 9600kbps

Jeśli do przesłania nie ma jakiś bardzo dużych ilości danych można do tego
celu zastosować dwa modemy lub tel. GSM pracujące w technologii GPRS.
Połączenie jest utrzymywane on-line a płaci się jedynie za przesłane dane.
Koszt utrzymania takiego łącza to najtańszy abonament GSM plus opłata za
przesłane dane (np. 2x 50gr za 100KB). Obecnie oferowane są pakiety
promocyjne np. 3G (do 3GB danych za darmo przez rok). Różne urządzenia do
transmisji przez GPRS można znaleźć na www.elsat.com.pl

Paweł