Re: wyższo?c intela na amd i odwrotnie

Autor: GLide (glide_at_terramail.pl)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 18:09:05 MET

On Tue, 19 Feb 2002 09:27:24 +0100, "Friend"
<universum_lab_at_kki.net.pl> wrote:

>Zalezy mi na temperaturach takich jak przy nominalnych obrotach wentylatorow
>a nie na temperaturach dopuszczalnych!!!.
>Jesli w srodku komputera mam zrodlo ciepla zmaiast 30C(celeron)
>52C(AMD) to rownoczesnie wzrasta mi temperatura w calej obudowie czyli po
>jej otwarciu bucha na mnie goraco prosto w twarz wiec musze zwiekszyc
>predkosc wentylatora odprowadzjacego cieplo na zewnatrz obudowy(zasilacz).
Man! Co ci w twarz bucha? (sorry ale piszesz, jakbys piec otwieral)
Jesli w obudowie jest balagan i brak sensownego przeplywu powietrza to
jasne jest, ze bedzie cieplej i to nie tylko za sprawa procka ale
tez calej reszty gratow.
Jesli jednak przy skladaniu _troche sie pomysli_ to nie ma problemu.
U mnie na odkreconym D800_at_1010 jest w obudowie ca.25C (w pokoju ca.20)
- w obudowie sieda jeszcze 3CD,1CDRW,Live, 2x nienajzimniejsze
grafiki, siecowka, modem. wszysktko to na 300W codegenie (to dosc
ciche zasilacze) a jedyna przerobka byl dodatkowy wiatrak wyciagajacy
powietrze z obudowy chodzacy na 5V - dodalem go reczej w drodze
eksperymentu niz z realnej potrzeby.

IMHO wieksze wydzielanie ciepla przez procki AMD to jedyna ich wada.
Historie o kruszeniu "szkielka" mimo, ze sa prawdziwe to jednak
swiadcza raczej o nieumiejetnosciach skladacza niz o samej jakosci
procka (z reszta i P3 da sie w ten sposob uszkodzic).
Do zalet mozna zaliczyc na pewno lepsze wykorzystanie DDR niz w P3 (P4
to juz troche inna historia), szybsze FPU, jak na razie mniej
problemow z ciagla zmiana podstawek (chociaz to juz bardziej problem
polityki firmy).
To co jest wadami AMD stanowi zalety Pentakow.
W przypadku porownywania AMD z P4 sprawa sie komplikuje bo tutaj duzo
zalezy od optymalizacji softu. P4 potrafi byc bardzo szybki ale tez i
smiesznie powolny a pelna jego moc mozna odzczuc tylko przy
zastosowaniu naszybszych pamieci (przy uzyciu SDRamow wydajnosc spada
tragicznie).
Tak duzych roznic nie widac przy zadnym Athlonie.

W zasadzie problemowosc obu platform mozna sprowadzic do jakosci plyt
glownych i chipsetow je obslugujacych. W obu wypadkach mozna kupic
plyte tania, z ktora jest mnowstwo problemow (sa wyjatki oczywiscie)
i troche dolozyc i miec spokojna glowe (tu tez zdarzaj sie wyjatki).
Poza tym wciaz jednak chipsety pod AMD potrafia sprawiac wiecej
problemow niz te spod znaku intela.

GLide