Re: Pentium4 a ISA

Autor: R4v (raist_at_poczta.fm)
Data: Tue 19 Feb 2002 - 00:28:09 MET

Wojciech Kulasa wrote:

> W mojej wypowiedzi chodzi o wspolistnienie, w Twojej o wykreslenie jednego
> z rozwiazan. Zreszta powiedz, czemu tak bardzo przeszkadza Ci ta ISA?

Podraza koszt plyty. A poniewaz nie sa praktycznie produkowane juz zadne
urzadzenia na ISA wiec po co montowac na plycie cos co bedzie sie
kurzylo? Poza tym jakie zastosowanie ma karta o nedznej wrecz
przepustowosci 6MB/s (oprocz jakichs tam pomiarowych cudow)? Do dzwieku
w tej chwili to juz malo (nie mowie o sluchaniu sobie ulubionych mp3 w
stereo). Dla karty sieciowej 100Mb tez, dla kontrolerow IDE... o czym my
mowimy? Modem? Zewnetrzne nie sa jakos porazajaco drogie, te na PCI tez
nie (i co z tego, ze Winmodemy?). I po co komplikowac budowe plyty,
robic jakies konwertery 16-bit/32-bit i inne kombinacje? Przeciez mozna
zostac przy starym sprzecie, nikt nie broni. Zreszta sam napisales, ze
masz dosc stary. Wiec o co tak wlasciwie walczysz?

> Co Ty chcesz udowodnic? Ze sloty ISA nie sa potrzebne? Sa, bo koledzy
> bronia i dali przyklady.

Wiesz, starsi ludzie tez twierdza, ze za komuny bylo lepiej. Sa tez tacy
co uwazaja bin Ladena za zbawce. Wejdz do sklepu i sprobuj kupic cos na
ISA. Moze jakas karte sieciowa 10Mb ci sie uda (choc watpie).

> Zreszta uniwersalnosc PC polega m.in. na tym,
> ze mozna do niego podlaczyc praktycznie wszystko...

I przerwania sie skoncza. Pecet jest w calosci przestarzala konstrukcja
utrzymywana przez firmy produkujace cala elektronike. Miejmy nadzieje ze
x86-64 wniesie jednak cos nowego w ta skostniala architekture
(aczkolwiek watpie).

--
Raf
raist_at_poczta.fm