Proszę o szybką pomoc!

Autor: bug (my.e-mail.is_at_my.sig)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 12:55:27 MET

Witam.

O szybką pomoc proszę, gdyż wyjeżdżam jutro z domu na tydzień, a nie
chciałbym pozostawiać domowników z niefunkcjonującym komputerem. Mój
problem jest następujący... Gdy włączam komputer (dzieje się to od
dwóch dni mniej więcej), to zatrzymuje się on zanim zgłosi się BIOS.
Obie kontrolki na obudowie się świecą, ale twardy dysk już nie pra-
cuje, na monitorze natomiast wyświetlone nie jest nic! Nawet karty
graficznej BIOS się zgłosić nie zdąża... Początkowo myślałem, że to
problem z pamięcią RAM, wyjmowałem kostki, wymieniałem je, jedną na
drugą, ale komp raz się odpalał, a raz nie. Nie zależnie od tego,
która z kostek i w którym banku pamięci była włożona. Podociskałem
wszystkie karty, graficzną, modem i tv... Nic nie pomogło. Wyjąłem
kartę TV, nie pomogło. Wyjąłem modem, nie pomogło. Odłączałem CD-ROM
i HD, nic nie pomagało... :( Podociskałem wszelkie kable na płycie
głównej i przy urządzeniach. Nic. W tej chwili już nie wiem co jest
nie tak z komputerem i jak mu pomóc. Wirus? Ale to chyba nie możliwe
aby wirus nie dopuszczał do włączenia kompa... Po półgodzinnej walce
udało mi się go odpalić i napisać tego posta. Odpaliłem go z tylko
jedną z kostek RAM, a sam komp jest w pozycji poziomej, bo w piono-
wej nie bardzo chciał się w ogóle odpalać. Zresztą przez większość
czasu, gdy się uruchamiał, to zawieszał się po pewnym czasie w sys-
temie operacyjnym (win98se i winXPpro). Zwis wyglądał w ten sposób,
że myszka się zatrzymywała (niby typowe problemy z pamięcią) i nic
nie dało się zrobić, poza myszką oczywiście cały system też był nie-
funkcjonalny i nie reagował na żadne bodźce z klawiatury. Pozostawał
mi tylko "Reset". W tej chwili cudem (chyba) mi się uruchomił i dla-
tego kożystam z okazji by napisać tego posta. Komp leży poziomo, ale
to nie jest rozwiązanie, bo nie wiadomo jak długo będzie działać, a
o jakichkolwiek operacjach na nim, począwszy choćby od skorzystania
z CD-ROMu nie ma nawet mowy... Proszę o pomoc i wszelkie rady.

Aha, konfiguracja kompa, o ile ma w tym wypadku to znaczenie, to:

Płyta główna: ECS P6BAT-A+ (na VIA Apollo Pro 133)
Procesor: Intel Celeron 500MHz
Pamięć RAM: w dwóch bankach, 1szy - Siemens 128MB 100MHz
                             2gi - AM1 128MB 133MHz
(Działały razem elegancko, teraz włożony jest tylko Siemens)
Karta grafiki: nVidia TNT2 M64 32MB
Twardy dysk: Segate 17GB

Reszta danych jest już chyba zupełnie nieistotna...

Dziękuję z góry za pomoc.

Best regards/Pozdrowienia,

Blazej [bug]

--
Blazej - bug - Kozlowski - "Glupie mysli ma kazdy,
+48608093718 bugi_at_akw.pl -  lecz madry je przemilcza."