Re: Pomocy!! Uruchomienie kompa

Autor: Łukasz Maśko (masko_at_ipipan.waw.pl)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 12:43:02 MET

On Sunday 17 February 2002 12:32 user called rayco typed on his keyboard:

> Sprzęt jest wiekowy. P100 i 8MB Ramu w Dimach, Win 95. Coby zainstalować
> W98 (potrzeba min. 16 MB ramu), znalazłem na "śmieciach" pamięć Dimm 8 MB
> (ale innego kształtu jak ta która siedzi w kompie) i włożyłem do wolnego
> gniazda (jest ich 4).
> Teraz nie mogę odpalić kompa w ogóle. Przy starcie z głośniczka sygnał
> ostrzegawczy krótki powtarzający się co kilka sek. Oczywiście zaraz
> odłączam sieć, ale problem pozostaje.
> Podpowiedzcie, proszę co z tym dalej robić?
Po pierwsze - chyba nie odróżniasz SIMM-ów od DIMM-ów. Z tego co napisałeś
to wnioskuję, że płyta jest na SIMM-y tzw. długie, a przynajmniej taka
pamięć jest zainstalowana. Jeśli rzeczywiście wkładasz SIMM-a, to musisz
wiedzieć, że do Penciawy potrzeba je wkładać po dwie o takiej samej
pojemności. Jedna ósemka nie wystarczy, musisz mieć jeszcze jedną. Albo
dwie czwórki.
Po drugie - jeśli jednak płyta posiada również złącze na DIMM-a (pewnie
jest tylko jedno takie na płycie, a cztery inne pod SIMM-y) to zdaje się,
że SIMM-y i DIMM-y równolegle nie bardzo chcą pracować.

--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko_at_ipipan.waw.pl                     Registered Linux user #61028