Re: wentyl na procka - cichy

Autor: Jacek Domański (jadoone_at_polbox.com)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 10:33:50 MET

Użytkownik "a | b | s | o | l | o | n" <absolon_at_wp.pl> napisał w wiadomości
> Witam!
>
> Jaki 'wentylatorek' prponujecie na Socket370 dla mojego Celerona 400
> :))) ?
>
> chodzi mi o jak najcichszy model oczywiscie nie za drogi :)

Witam,
Jesli chodzi o wentylator na procka - jesli ktos ma troche smykalki w reku,
moze pobawic sie sam.
Generalnie - chodzi o wytworzenie odp. ciagu powietrza. Maly wentylatorek
musi miec wysokie obroty zeby zapewnic odp. wydajnosc, stad duzy halas jaki
on wytwarza. Mozna wiec zatem uzyc duzego wentylatora (takiego jak w
zasilaczu w PC'ie), ale dac mu zmniejszone napiecie =5V. Taki wentylator
bedzie chodzil stosunkowo wolno, wiec nie bedzie mocno halasowal, a ze ma
duze lopatki - ciag powietrza bedzie odpowiedni.
Ale oczywiscie wymaga to pewnego przystosowania mechanicznego i
elektrycznego - wiec to sposob dla osob ze zdolnosciami manualnymi.

Pozdrawiam

Jado.