Re: Komputer na serwer

Autor: Tommy (simnet_at_klub.chip.pl)
Data: Sun 17 Feb 2002 - 01:54:33 MET

Użytkownik "Piotr Respondek" <pytong_at_kki.net.pl> napisał w wiadomości
> Witajcie,
> mój znajomy ma następujący problem: ma zamiar udostępniać internet
> komputerom w sieci lokalnej; w tym celu potrzebuje komputer, który by się
> nadawał na serwer.
> Warunki: musi być stabilny (praca przez cały czas jak wiadomo),
maksymalnie
> cichy i w miare niedrogi (tzn. żeby takie mniej ważne komponenty jak np.
> karta graf. mogą być najtańsze)
>
> Jaka konfigurację byście poradzili? Może coś niestandardowego, opartego na
> procku VIA (nie wymaga super chłodzenia, starczy sam radiator, więc nie
> [...]

Najlepiej, najłatwiej, najtaniej i najszybciej możesz kupić komp klasy
486/pentium (do 133) +8/16Mb RAM +flop +karty sieciowe i już. Na to
instalujesz FreeSCO (jednodyskietkowa dystrybucja linuxa) i po problemie.

PS. Ja kupiłem kiedyś stare p133 (fujitsu w bardzo płaskiej obudowie) i
działa na FreeSCO bardzo stabilnie -polecam (cena 100-200 zł za wszystko).

pozdrawiam
Tomek