Re: Wszyscy jak jeden pomineliscie jedna wazna rzecz...

Autor: Kzysio (kzysio_at_f2virt.onet.pl)
Data: Fri 15 Feb 2002 - 23:01:20 MET

"Master Aikus IP" <aikus_at_box43.pl> wrote:
> 1. Wycialem wszystkie kratki wentylacyjne z tylu obudowy (cale dwie, bo
> akurat mam dwa wiatraczki)

Tego nie próbowałem.

> 2. Pomiedzy wiatrak a radioator na procesorze podlozylem podkladke
> dystansowa odsuwajaca wiatrak od radiatora o jakies pol centymetra.

Ja też, niestety nie pomogło, dopiero obniżenie obrotów.

> No i jeszce kwestia dysku.Tego akurat nie zrobilem u siebie, ale widzialem
> takie rozwiazanie stosowane fabrycznie w niektorych komputerach IBMa. Dysk
> nie jest przykrecony do obudowy bezposrednio na srubkach, tylko poprzez
> takie gumowe tulejki. W domowych warunkach bedzie to raczej ciezkie do
> wykonania, ale generaleni chodzi o to, zeby drgania z dysku nie
prezenowily
> sie na obudowe komputera. Tu trzeba juz pokombinowac.

Podobne rozwiązanie dla kogoś kto już ma dysk:
http://noisecontrol.de/info/infplra.htm
Ale jak ja wykręciłem swojego Maxtora (5400 obr.) "na ruchu" i trzymałem go
na rękach, a następnie położyłem na gąbce, to moje ucho nie wychwyciło w tym
czasie żadnych różnic. Więc to mi raczej nie pomoże.

> Ja akurat nie
> musialem, bo mam bardzo dobry dysk, FujitsuSiemens, zaprojektowany do
pracy
> w studiach dzwiekowych. Kosztowal od groma, ale warto bylo:)

Szczęściarz:)

> Pozdrawiam serdecznie i zycze milego weekendu z wyciszonymi juz
> komputerami:)!

Dzięki:)
To nie będzie jeszcze ten weekend, ale już wkrótce;)

--
Pozdrawiam
Kzysio