Re: wielkosc partycji i roznica miedzy fat32 a ntfs

Autor: Marcin Tworek (marcintworek_at_post.pl)
Data: Thu 14 Feb 2002 - 14:10:40 MET

> PYTASZ PO CO MIESZAC NO SAM WLASNIE NIE WIEM PO CO JESZCZE MOZE TY MI
> PODPOWIESZ

Zdecyduj sie czego ty wlasciwie chcesz ??
Jesli potrzebne ci sa pewne wlasnosci systemu NTFS (np szyfrowanie danych),
to zakladasz partycje NTFS i koniec.
Jesli DODATKOWO chcesz przenosic dane miedy swoim kompem (z NTFS)
a kompem kumpla (ktory ma np Win98) to zakladasz DODATKOWO
partycje FAT32. I zamim pojdziesz do niego kopiujesz na partycje FAT32
dane ktore chcesz mu dostarczyc.
Jesli nie potrzebne ci sa zalety NTFS to zakladasz tylko FAT32 i koniec.

> -skoro ntfs nie widza systemy lini win9x to czy ja bede mogl udostepniac w
> sieci swoje foldery które beda na partycji ntfs, pozostale kompy sa na
> fat???

Jesli uzywasz systemu ktory obsluguje jakikolwiek rodzaj partycji to i tak
mozesz te partycje udostepnic w sieci i inne komputery beda te dane
widzialy.
Jesli uzywasz np. linuxa z linuxowym systemem plikow to tez mozesz
udostepnic
te partycje innym komputerom, ktore nie obsluguja linuxowych partycji,
bo to nie ich system operacyjne obsluguje ten rodzaj systemu plikow
tylko twoj system operacyjny.

> -a drugie pytanie skoro caly dysk bedzie w ntfs to jak go wloze w komp na
> win9x to juz chyba nie bedzie widzialny co?

Zgadza sie. Win 98 nie zobaczy tych partycji, czyli zarazem danych na
tej partycji.

> -rozumiem ze sytuacja odwrotna nie sprawia problemu tzn jak wloze dysk z
> fat32 do swego kompa bede go normalnie widzial?

Tu nie ma problemu

> a nie wiesz przez przypadek czy na ntfs mozna stosowac program norton
> ghost???

Nie wiem.
Marcin Tworek
PS. Bardziej lopatologicznie juz nie mozna tego wytlumaczyc.