Re: Seagate - UDMA100

Autor: Sebastian Demski (sdemski_at_wp.pl)
Data: Thu 14 Feb 2002 - 14:15:16 MET

> zaczne od mojego sprzetu:
> plyta PROCOMP B785Z (udma33)
> Seagate U6 40GB
> znalazlem na stronie seagte programik do wlaczania w dyskach trybu
> udma100.
> pytania:
> 1. czy na mojej plycie zmieni sie szybkosc dysku?
> 2. czy sa jakies przeciwskazania zebym tego nie robil? (strata danych
> na dysku itp.)

no to jak dodam 3 grosze.
czasami płyty z UDMA33 nie potrafią współpracować z dyskiem UDMA100 w trybie
UDMA33 (objawia sie to tym, że jeśli w windowsie włączysz DMA dla dysku to
po restarcie samo się wyłączy, lub winda nie wystartuje). Wtedy masz dwa
wyjścia zmieniasz dykowi tryb pracy na UDMA33 i wtedy może się uaktywni, lub
wyłanczasz w biosie UDMA i dysk pracuje w PIO4. Po takim zabiegu często
można włączyć DMA w windowsie i transferek wzrasta (góra 15MB/s) a
obciążenienie znacznie spada (zazwyczaj do paru procent). Dysk pracuje
wówczas w trybie MuliwordDMA lub jakoś tak.

Pozdrawiam. Seba