Re: wielkosc partycji i roznica miedzy fat32 a ntfs

Autor: Master Aikus IP (aikus_at_box43.pl)
Data: Thu 14 Feb 2002 - 09:21:18 MET

"TIGER" <tiger70_at_poczta.onet.pl> wrote in message
> PYTASZ PO CO MIESZAC NO SAM WLASNIE NIE WIEM PO CO JESZCZE MOZE TY MI
> PODPOWIESZ
>
> -skoro ntfs nie widza systemy lini win9x to czy ja bede mogl udostepniac w
> sieci swoje foldery które beda na partycji ntfs, pozostale kompy sa na
> fat???

TAk pod warunkiem, ze wszystkei komputery beda mialy zainstalowane TCP/IP

> -a drugie pytanie skoro caly dysk bedzie w ntfs to jak go wloze w komp na
> win9x to juz chyba nie bedzie widzialny co?

Dokladnie tak. Nie bedzie widzialny.

> -rozumiem ze sytuacja odwrotna nie sprawia problemu tzn jak wloze dysk z
> fat32 do swego kompa bede go normalnie widzial?

To zalezy. NT 4.0 nie rozpoznaje FAT32, tylko NTFS 4 i FAT16. NT 5.0 (czyli
Windows 2000) rozpoznaje wszystkie trzy systemy plikow. Dodatkowo w W2k
zostala wprowadzona nowa wersja, NTFS5,ktory to system nie jest rozpoznawany
przez zadne wczesniejsze wersje NTkow. Roznic jest niewiele i sa one malo
istotne, a wszystkie problemy konwersji pomiedzy wszystkimi systemami
rozwiazuje ciagle moim zdaniem najlepsze do tego narzedzie firmy Power Quest
o nazwie Partition Magic (wersja 7.0)

> a nie wiesz przez przypadek czy na ntfs mozna stosowac program norton
> ghost???

Mozna. Ghost 5.0 obsluguje chyba nawet NTFS 5... Nie jestem pewien czy
piatka to najnowsza wersja, ale w kazdym raize mam na mysli wesrje z Norton
System Works 2001... Mozna spokojnie kopiowac tym dyski z zainstalowanym
systemem W2k na NTFS5 i spokojnie wszystko dziala... Z malymi trudnymi do
wyjasnienia wyjatkami.
Sprawdzone!
Przepraszam ze wtracilem i pozdrawiam!
MA