Odp: czym wylozyc obudowe ?

Autor: ZOMO (fuckonet_at_poczta.onet.pl)
Data: Wed 13 Feb 2002 - 23:24:55 MET

> sie nazywac, i gdzie to kupic, wata nie wchodzi w gre bo sie moze
> wkrecic w wentylatorek, myslalem ez o styropianie

zasada jest taka ze im ciezszy material tym lepiej pochlania dzwieki
dlatego wata czy styropian srednio sie nadaja
z doswiadczenia wiem ze niezle sa maty korkowe, i to
nie musi byc zaden extra okladzinowy korek (wytrzymaly)
byle sie trzymal kupy (nie kruszyl) - jak wytlumilem kompa
starymi tackami kuchennymi :-))
niezle sa tez kartony zabezpieczajace z pudelek
np ze sprzetem (cos jak kartony z jajek :-))
nie wiem gdzie to znajdziesz, ale warto sie rozgladac
jak ktos cos nowego kupuje to czesto wyrzuca
(ja tym zaizolowalem wiatrak zasilacza)

inna sprawa ze takie wyciszenie podnosi temperature
wewnatrz komutera - metalowe scianki obudowy
odprowadzaja czesc ciepla z kompa, po oklejeniu
ich np. korkiem, na "czucie" sa chlodniejsze niz wczesniej
(nie odprowadzaja ciepla z wnetrza)
u mnie sie podnioslo o ok.2 stopnie, ale ja mam temp. systemu
 w granicach 28-31 stopni... wiec nie ma tragedii

ZOMO