Re: napełnianie tuszy od atramentówek

Autor: cez (cez_at_cez.pl)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 23:23:24 MET

In article <MPG.16d37060b87c0836989681_at_news.chello.pl>, cez_at_cez.pl
says...
> mam pytanie
> czy ktos z doswiadczeniem w ladowaniu kartridży do plujek moglby mi
> powiedziec:
> 1. czy to jest bezpieczne itp.
> 2. ktory tusz jest najlepszy do hp720
> dzieki za info
> pozdrawiam
> cez

wlasnie jestem po akcji samodzielnego napelniania kartridża zwykłym
atramentem do piór. opisze jak to wygląda w przypadku hp720 (kartridż
51645A)
1. wyjmujemy kartridź i zaklejamy dysze żeby nie wyschły :-)
2. od dołu ma on taką małą szarą gumeczkę przyklejoną do obudowy -
odcinamy ją delikatnie nożykiem
3. pod spodem jest mała srebrna kulka którą wciskamy do środka
4. nabieramy atramentu do strzykawki
5. wsuwamy igłę do dziury gdzie była kulka i wstrzykujemy atrament
6. kombinujemy coś żeby zakleić dziurę (ja wykorzystałem taką małą
zaślepkę do śrub używaną w meblarstwie - trzeba coś wykombinować - myślę
że lepsza byłaby jakaś gumeczka dobrze podcięta ale nie miałem)
7. do uszczelnienia wykorzystałem butapren, ale chyba lepszy byłby
silikon (nie miałem niestety :-)
8. ładujemy kartridż i drukujemy

ja użyłem tuszu pelikan, wydruki są nieco szare (w trybie normal drukuje
tak jak na oryginalnym w econo)
jeśli komuś bardziej zależy na tym żeby dużo drukować a szarość mu nie
przeszkadza to polecam to rozwiązanie

jedyna wada to czarne ręce ;-), ale w zasadzie wynika to tylko z braku
doświadczenia i uwagi

pozdrawiam i życze powodzenia
wasz Adam Słodowy :-)