Co z moja karta ? (przydlugie)

Autor: Tomasz Gregorczyk (tomasz.gregorczyk_at_progman.com.pl)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 12:34:23 MET

Witam,
wymienilem ostatnio moja wysluzona Rive TNT2 (Winfast, 16MB) z TVOUT, na
karte "klona" ATI Radeon VE (64MB DDR) firmy Art Multimedia.
Swoja droga, bardzo ladne wydanie (wyjscie TV,DVI + dodatkowy sledz do
podlaczenia dodatkowego monitora)
System pod jakim zainstalowalem to ustrojstwo to Win XP (ang).
Defaultowo zainstalowala mi sie karta Ati Radeon SDR. Tak wykryla Winda.

I tak. Zainstalowalem dostarczone stery (wszystko niby ladnie chodzi, polski
jezyk itd.).
Oczywiscie jak to bywa chcialem sciagnac najnowsze drivery z Ati.com.tw
"zeby bylo lepiej" :)
Przy instalacji sterow instalka powiedziala mi, ze sorry - instalowane
drivery nie nadaja sie do tego typu karty.
To raz... ale jakos obszedlem problem - zainstalowalem "z palca" - mam teraz
nowe stery (specjalnie pod XP) - anglojezyczne opcje.
I teraz pytanie - czy moja karta jest gorsza od wersji oryginalnej ATI ? Na
pudelku jest "powered by ATI". Najbardziej intersuje mnie w tym przypadku
jakosc wyjscia TV, czy to jest produkt ATI, czy Art'a?

Druga sprawa to, ze gry nie wygladaja tak ladnie jak na poprzedniej karcie
16MB ! To normalne ?

Do tego wszystkiego dochodzi takze gorsza jakosc obrazu na TV (a na tym mi
najbardziej zalezalo) - polaczenie EURO->SVHS.
Przy ostrych krawedziach (np. nawet na filmie) widac falowanie obrazu
(migotanie w opcjach zredukowane do zera - odpowiednik Flickerness w
TVToolu).
Juz nie wiem co robic... Skad takie objawy?

Pozdrawiam
Tomasz Gregorczyk