Re: Swietlowki i czestotliwosc odswiezania obrazu

Autor: Art (art_at_hotmail.com)
Data: Tue 12 Feb 2002 - 11:03:35 MET

Użytkownik "jar_kup" <jar_kup_at_osowa.gda.osk.pl> napisał w wiadomości

> tak sie jakos niefortunnie sklada ze jestem inzynierem elektrykiem i mam
> jakies pojecie o elektrycznych zrodlach swiatla, mozesz mi powiedzec po
> cholere swietlowce przetwornica ?? i to szczegolnie dzialajaca z jakas
> kosmiczna czestotliwoscia, tylko mi nie wymyslaj jakis nowych
> "subharmoniczna częstotliwości migania świetlówki" bo na przetwornicach
> tez sie znam, i moge cie zapewnic ze zadna sie nie zmiesci w obudowie
> kompaktowej swietlowki, no ale skoro wiesz lepiej to jestem otwarty na
> konstruktywna dyskusje

No tak. Ale poprzeglądałem archiwa grup dyskusyjnych na temat swietlowek
kompaktowych i w bardzo wielu wypowiedziach pojawia sie temat przetwornicy
na w.cz. A poza tym tak logicznie myśląc: Świetlówki kompaktowe to
stosunkowowo nowy produkt. I jest bezpośrednim zamiennikiem żarówki. Tak
więc myślę, że producenci postarali się, żeby miały one światło tak stabilne
jak tradycyjna żarówka. Bo 100Hz do tej stabilności raczej niewystarczy. A
poza tym napewno raczej słyszeli o problemach ze zdudnianiem się
częstotliwości na monitorze ekranu i temu też powinni jakoś przeciwdziałać.
Widzę tu zastosowanie takiej przetwornicy.

Pozdrawiam