Re: Który windows dla Celerona 300A?

Autor: Qgar (qgar_at_interia.pl)
Data: Mon 11 Feb 2002 - 19:35:47 MET

Użytkownik "Duero" <duero_at_alpha.net.pl> napisał w wiadomości
> Witam,
>
> Znajomy ma kompa:
> Celeron 300A,
> Abit BH6 + kontroler ATA100 (Promise)
> Dysk Seagate Barracuda IV 40 MB
> Karta graficzna Diamond Viper V550 (riva TNT).
>
> Chce sobie kupic system Windows, ale pyta mnie który będzie
> najbardziej wydajny dla tego kompa?
> win 98se, me, 2000 czy moze XP?
Ja mam taki zestawik:
Celeron 300 (_nie_ A)
128MB SDRAM
Gigabyte GA-6BXC
Fujitsu 40GB (MPG3409AH EF)+ Fujitsu 6,4 GB (MPG3064AT)
Karta graficzna STB Velocity 128 (Riva 128ZX z 8MB)

Nie uwzgledniajac WinXP wszystkie OS MS poczawszy od DOSa, przez Win3.11
W9x, WME a konczac na W2k smigaja jak sie patrzy. Dla W2k troszke RAMU malo
(zwlaszcza dla W2k Serv.), ale w Twoim zestawie jest 256MB a to
wystarczajaco.

Najdluzej uzywalem W98 (1,5 roku), smigalo jak sie patrzy i nie bylo
problemu z oprogramowaniem, ale ze wzgledu na stabilnosc przesiadlem sie na
W2k Prof., chociaz W98 nadal istnieje jako drugi system.
Dlatego polecam goraco W2k Prof.+SP2, stabilny, swietne zarzadzanie pamiecia
itp.
Ewentualnie W98, bo przy WME mialem problemy z siecia i jeszcze pare innych
rzeczy mi nie gralo.

Pzdr.
Qgar
qgar_at_interia.pl