Re: Czas formatowania dysku a system operacyjny - pytanie

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.WytnijTo.pl)
Data: Mon 11 Feb 2002 - 12:40:13 MET

Duero <duero_at_alpha.net.pl> wrote:
> Witam,

> Dlaczego dysk 10 GB dyskietka startowa Windows 9x formatuje okolo 20
> min,podczs gdy płyta startowa Win 2000 (lub Win XP) na sformatowanie
> tej samej partycje potrzebuje zaledwie okolo 2 minut (FAT 32
> oczywiście)?
Bo win9x sformatowyl dysk a win2k tylko zalozyl fs.

> Poza tym zauważyłem, że po zainstalowaniu Win 98 SE na partycji
> sformatowanej przez płytę Win 2000 (lub XP), windows 98 wczytuje się
> dłużej, działa jakby wolniej niż w przypadku gdy zainstaluje go na
> partycji sformatowanej przy pomocy dyskietki win 9x?
Hm.. a to dosc dziwne. Moze po prostru partycja ta znalazle sie na
dalszej (wolniejszej) czesci dysku? Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe
z faktu ze zazwyczaj, od polowy pojemnosci dysku dane sa odczytywane
prawie z dwa razy mniejsza predkoscia.

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--