Re: Podkrecanie P-4 Northwood 1.8 --> 2.4 GHz

Autor: _Wojtek_ (w.zuchowskiDELETE_at_acn.waw.pl)
Data: Sun 10 Feb 2002 - 15:58:47 MET

> Czy komus udalo sie podkrecic P-4 1.8a Northowood na 2.4 GHz?
> Jesli tak, to czy bylo potrzebne podnoszenie napiecia lub
> zalozenie chlodzenia innego niz oryginalne z wersji BOX?

Wiatraka raczej nie trzeba zmieniac, bo jesli nie da sie podkrecic to nie z
powodu przegrzania. Najlepiej poczytaj sobie troche o tym zanim sie
zdecydujesz ktory kupic. W tej chwili 1.8A kosztuje 1120, jak go puscisz na
1.7v to pewnie zawsze pojdzie na 2.4, ale powstaje pytanie czy procesor w
technologii 0.13 dlugo bedzie dzialal w takich warunkach... ale moze
bedziesz mial szczescie i pojdzie np. na 1.6 albo 1.65... jesli chcesz miec
pewnosc kup 1.6A za 820 i te juz praktycznie na 100% chodza na
133*16=2128MHz. Tyle dla rdzienia Nrthwood to bulka z maslem, bo w koncu
2.2A chodzi szybciej. Wszystko zalezy czy potrzbne Ci to 2.4, bo pewnie 1.8A
nawet jesli nie pojdzie przy 1.65v na 2.4 to pojdzie na 2.3 a to i tak jest
wiecej niz te 2128 nrthwooda 1.6A. Musisz sam podjac decysje, czy dokladasz
300 zl i ryzykujesz ze nie system bedzie pracowal z nidotaktowanym PCI i
AGP, czy tez wydajesz 820 i masz jak w ciemno troche ponad 2.1, ale za to
chodzacy w idealnych warunkach 133x4=533 z PCI/AGP 33/66 (przy takich
nastawach pownno miec to osiagi takie jak normalny nie podkrecony 2.2A za
3000PLN). Ja sam bede nad tym myslal pod koniec lutego... ;)

BTW: jak juz cos wybierzesz pochwal sie wynikami :)

Wojtek.