Re: Pomocy Skasowane Partycje Jak odzyskać Dane????

Autor: Łukasz Maśko (masko_at_ipipan.waw.pl)
Data: Sun 10 Feb 2002 - 15:38:01 MET

On Sunday 10 February 2002 14:34 user called Marcinmos typed on his
keyboard:

> Witam, potrzebuje pomocy, skasowalem partycje FAT 32 programem
> RanishPart... Jak można odzyskac dane z takiego dysku.
> Nie instalowalem jeszcze rzadnych partycji. Jaki program do tego uzyc.
Ja to bym po prostu założył w tym samym miejscu partycję linuxowym
fdisk-iem. Też raz udało mi się skasować wszystkie partycje z twardzieja.
Ale je odtworzyłem. Ponieważ nie miałem danych, gdzie się która kończy a
gdzie zaczyna, musiałem przeprowadzić śledztwo. Ale rozumiem, że ty
usunąłeś jedną partycję, a potem nic nie mieszałeś.

Jak nie masz linuxa, wystarczy, że sobie załatwisz dyskietkę/cdrom
instalacyjny z jakiejkolwiek dystrybucji. Po rozpoczęciu instalacji i
wybraniu trybu zaawansowanego/expert/cokolwiek zbliżonego będziesz miał
dostęp do fdiska. A jak już go uruchomisz, to załóż partycję (opcjąp
sprawdzisz, gdzie jest wolny obszar, n dodaje nową partycję, po dodaniu
zmienisz jej typ za pomocą opcji t, potem wyjscie przez w) i restart. I
powinno wszystko być na swoim miejscu.

--
                                                               Łukasz Maśko
Lukasz.Masko_at_ipipan.waw.pl                     Registered Linux user #61028