Re: Matrox G450 + FIC + AMD K6-2 333

Autor: janekbo (janekbo_at_poczta.fm)
Data: Sat 09 Feb 2002 - 16:41:27 MET

Użytkownik "perszing" <mkalien_at_student.uci.agh.edu.pl> napisał w wiadomości
> Ja mam G200 na Shuttlu 591p i nie ma najmniejszych problemow i sadze ze
G450
> tez to powinno uciagnac, ale na Twoim miejscu kupilbym G400 jest lepsza od
> 450 i tansza. Sam taka mam i jestem zadowolony chociaz czuc w grach
> (starych) ze wolna jest no ale cos za cos :))) wole oszczedzac oczy niz
> wywalac kase na jakiegos MXa na ktorym bedzie h... obraz.

Hehe. Wlasnie zmienilem matroxG450 32DDR DH na MiNt GF2MX/400 64MB z tv-out,
nie narzekam a wrecz jestem bardzo zadowolony. Spodziewalem sie duzej
zmiany, a tutaj roznica w jakosci obrazu niewielka -ale to spowodowane
zastosowaniem porzadnego kabla BNC, oraz monitor Eizo FlexScan T57S. Co
prawda przy zwyklym kablu VGA obraz pozostawia wiele do zyczenia, ale teraz
jest OK. Rozdzielczosc 1024/768 100Hz, przy wyzszych pojawia sie tesknota za
matroxem (ale po co mi taka rozdzielczosc).
Matrox ktorego mialem poprzednio, oprocz swojej powolnosci we wszystkim mial
tendencje do wlaczania sie dopiero po hardresecie w trakcie POSTu. Nowa
karta po wymianie, zachowywala sie identycznie. Procek PIII500, plyta MSI.
Poza tym praca na 2 monitorach na matroxie to prawdziwa przyjemnosc, karta
ma 2 oddzielne ramdac'i, co pozwala na calkowicie niezalezne sterowanie
oboma monitorami oddzielnie, niestety podlaczenie TV przez ta karte nalezalo
do raczej przykrych doswiadczen. Teraz uruchamiam klonowanie obrazu w
TwinView i moge ogladac filmy -0 zabawy, wszystko idealne - na matroksie
mozna bylo o tym pomazyc. Wszystko trzeba ustawiac. Co innego, ze sterowniki
matroxa sa dopracowane pod kazdym wzgledem. Ustawic mozna doslownie wszystko
i wszedzie -praktycznie nie trzeba nic grzebac w ustawieniach monitora.
Matrox pozwalal na wycisniecie 7-8Hz z kazdego monitora powyzej jego
maxymalnych wartosci. Na 14 calowym Daewoo ustawialem nawet cos kolo 160Hz i
obraz byl OK (niska rozdzielczosc).
Ogolnie Matrox to karta tylko i wylacznie do zastosowan nie-entertainment.
Pomimo duzych mozliwosci w DVD (DualHead) czy grafika 2D -sa karty lepsze do
tych zastosowan. Natomiast jesli chodzi o DTP czy tym podobne, to nawet Ati
nie moze byc porownywane. Karta wymaga dosyc mocnego procesora jesli chodzi
o DualHead, badz co badz komputer obsluguje wtedy 2 pulpity...
Pozdro,
janekbo