Re: via266a + Windows2000=konflikt USB???

Autor: Radio Erewan (radek_at_cdrom.pl)
Data: Sat 09 Feb 2002 - 01:42:20 MET

"Piotr Molski" <pmolski_at_saxon.pip.com.pl> wrote in message
> "Specific Via Universal Serial Bus (USB) controller chip sets are not
> supported in Windows 2000. The following model numbers are affected:
> a.. VT83C572
> b.. VT82C586"

Hehe - to ja na DTP pisałem o K(ompletna)T(ragedia)266A(le jest szansa).
Niestety to prawda. Cytat pochodzi z bazy wiedzy Microsoftu i znalazłem na
stronach poleconych przez Krzysztofa.
Bardzo pouczająca lektura:
http://www.usbman.com/Guides/VIA%20Tips%20and%20Tricks.htm

Z USB na KT266A jest tak, że jeżeli VIA nie zrobi dobrych sterowników (to
już będzie 5 in 1) to _możesz_ mieć problemy. Nie musisz ale możesz. Z
dyskusji na viaarena wynika, że wszytkie marki płyt głównych potrafią
przysporzyć problemów z najróznijszym sprzętem.
Sytuacja nie jest wesoła. USB filter patch dla KT266 jest w wersji beta i
nic nie poprawił w moim przypadku. Ja już na głowie stawałem. Wyciągnąłem
SB, wyłączałem IRQ dla USB...
Jeden raz aparacik nawet zatrybił... drugi raz już nie - bez zmiany
konfiguracji (?!). I to właśnie jest niestabilność.

Ludzików co na tej grupie pisali, że to dobry chipset piętniuję ;-) bo w
dużej mierze oparłem się na ich opiniach (Intelowiec bez zaufania do
konkurencji).

Sam już nie weim co robić. Gdybym był pewny, że VIA nie oleje swoich
klientów i po bólach wyprodukuje łatę, to bym został przy tym chipsecie.
Jednak $#%@$@ chinole udają greków ;-).

Z testów na TomsHardware wynika, że wydajnościowo to bardzo dobry produkt.
Moje subiektywne wrażenia z pracy w Photoshopie są równie dobre. Pierun nie
komputer. Tylko nVidia dogania go pod względem szybkości (prawdopodobnie -
bo w trakcie pisania tekstu o KT266A nie było jeszcze nVidii 420).

I co tu robić? :-[

Radek