Re: Swietlowki i czestotliwosc odswiezania obrazu

Autor: news.tpi.pl (anyuser_at_anycompany.com)
Data: Fri 08 Feb 2002 - 23:21:52 MET

>A co z żarówkami energooszczędnymi??

No tak, nie znam pojęcia żarówki energooszczędnej. Po prostu takiej nie ma.
W żarówce tylko 3 % dostarczonej mocy zamieniane jest na energię świetlną,
reszta to ... ciepło.

Miałeś na myśli świetlówki energooszczędne - tj. kompaktowe.

Podsumowując: żarówka to lampa, w której źródłem energii świetlnej jest
żarnik.

Świetlówki nie mają nic wspólnego z żarówkami (przesadziłem, są też źródłem
światła, mają zasilanie elektryczne) i należą do grupy lamp wyładowczych o
znacznie większej sprawności niż żarówki.
Wyjątkową lampą wyładowczą jest neonówka - jej sprawność i wydajność jest
mała.

pozdrawiam wszystkich