Re: Swietlowki i czestotliwosc odswiezania obrazu

Autor: KRiZBi (krizbi_at_ANTYSPAMCUTITpf.fm)
Data: Sat 09 Feb 2002 - 21:25:12 MET

Dnia Fri, 8 Feb 2002 21:10:59 +0100 Kzysio w wiadomości
<a41bd2$cjm$1_at_news.onet.pl> napisał/a:

>tam
Świetlówki migają z częstotliwością 50 Hz. W połączeniu z miganiem
monitora będzie wytwarzać się dodatkowe miganie o częstotliwości
różnicowej. A 25 Hz to subharmoniczna częstotliwości migania
świetlówki, więc to dodatkowe miganie maskuje miganie świetlówki. Może
o to chodzi ?

>A co z żarówkami energooszczędnymi??
to takie świetlówki z przetwornicą - migają z częstotliwością
kilkudziesięciu kHz, więc nie ma problemu

IMO jednak lepiej dać 85 Hz, tym bardziej jeśli światło swietlówek nie
jest zbyt silne.

>Czy to dotyczy tylko 85 Hz, bo w pracy mam świetlówki i ustawione 100 Hz,
>lepiej mi się patrzy niż na 75 Hz i mniej oczy mi się męczą, a przynajmniej
>tak mi się wydaje...;)
Zostaw 100 Hz

pozdro

--