Komputer zwolnil - dysk czy pamiec ?

Autor: mateusz (ankagar_at_poczta.onet.pl)
Data: Thu 07 Feb 2002 - 21:32:46 MET

Mam takiego rupiecia na BX z Celeronem 300 i 413 MB RAM (256,128,32).
Do tego był dysk Seagate 3.2, a na nim w2k i wszystko chodziło w miarę
stabilnie i szybko, jak na ten sprzęt. Aż kupiłem Barracudę IV 20 GB.
Są na niej dwie partycje podstawowe (obie win98 - tymczasowo) i dwa
dyski logiczne. Dysk przełączony na ata33, w biosie wyłączone UDMA (bo
inaczej Winda nie włączy). I wszystko chodzi przerażająco wolno. Tzn.
grzebanie w sieci to spokojnie, ale jakikolwiek program graficzny
(Fireworks, FreeHand) pracuje, jakby było 16 MB pamięci.A IE6 świetnie
radzi sobie w necie, a z plikami z dysku - koszmar

Konkluzja:
co może być winne? Jakoś nie myślę o dysku, bo HDTach podaje kolejno:
12.3ms, 14.7mbps, 5.6%, 12310kps (średnia). Pamięć - nie wiem jak
sprawdzić, wczoraj zapodałem MemTest86, ale nie wiem o co tam chodzi.

Dodam, że na tej samej taśmie co BIV jest stary dysk, ale wyłączony w
BIOS-ie.

Pozdrawiam
Mateusz