Re: Canon BJC 2100

Autor: Roman k. (romku1_at_wp.pl)
Data: Thu 07 Feb 2002 - 19:47:18 MET

From: "KarolGT" <KarolGT_at_interia.pl>

=====
> - jak skonczy mi sie tusz, to wlewam di srodka strzykawka z igla nowy usz
> (probowalem juz nawet oryginalnego wyssanego z innego tonera) i nic,
> napelniam go dopoki nie zacznie sie przelewac, pozniej wszystko niby jest
> dobrze, ale nie drukuje, nie rozumiem tego, bo na drukarce w srodku widac
> slady nowego tuszu

Ja mam wprawdzie BJC 4000, ale mam nadzieję, że za bardzo się od siebie nie
różnią?
Problem polega na tym, że mikro-grzejniki wbudowane w głowicę wstrzykują
tusz, ale jednocześnie tenże tusz służy jako chłodzenie tych grzejników.
Jeśli dopuścisz do tego, ze drukarka będzie drukowała bez tuszu, to
grzejniki ulegają zniszczeniu i zadne dopełnianie nic nie da. Ponadto zdarza
się, że zatyka się otworek zapowietrzający zbiornik i powstaje w nim
podciśnienie umiemożliwiające swobodne spływanie tuszu. Sprawdź czy otworek
jest drożny, spróbuj go przedmuchać. Powinna z dysz wyciec kropla tuszu.

> - nie ma do tej drukarki podobno zestawow regeneracyjnych, ale widzialem
cos
> takiego za 140 zl i jest to czarny tusz z wlasna glowica, jest to dosc
duze
> (zajmuje miejsce i czarnego i kolorowych) i podobno mozna go regenerowac,
co
> o tym sadzicie, czy oplaca sie to kupic, czy pozniej bede juz mogl sam
> ladowac tonery, podobno tusz do stepli jest odpowiedni do tego, znajomi
> uzywaja tego tuszu w innego typu drukarkach canona i jest OK.

Sprawdź w instrukcji czy możesz zmienić głowicę na BC-20. Jest to pojemnik
zintegrowany z głowicą drukująca o dość dużej pojemności dający się
dopełniać. (cena oryginalny ok. 140 zł, kompatybilny ok. 90 zł. Do
napełniania najlepiej używać do tego zestawów F-cośtam- mark
wystarczających na dwa napełnienia (cena ok. 35 zł). Jeżeli chcesz całkiem
tanio to oryginalny tusz Pelikan.

Pozdrowienia
Roman K.