Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: Krzysiek (silverman_at_go2.pl)
Data: Thu 07 Feb 2002 - 11:04:32 MET

"_Wojtek_" <w.zuchowski_at_acn.waw.pl>, wrote in

> no wlasnie, czyli nie ma sensu sprawdzac wynikow w wyzszych a o
> procesorze swiadczy to co jest w nizszych...

Zgadza sie.

> ale jednak. pol roku temu, kazdy test XP vs P4 to byla totalna porazka
> P4...

Teraz P4 ma 2x wiecej pamieci cache oraz o jakies 30% wyzszy zegar, a to
robi swoja. Szczeze mowiac myslalem, ze 0.13u Northwood zmiazdzy XP, a on
tylko troche wyprzedza go w niektorych testach.

> zgadza sie. w kazdym razie drozsze niz pod athlony. z drugiej strony te
> same pamieci kupujesz do athlona, bo chyba nikt przy zdrowych zmyslach
> nie sklada teraz systemu z szybkim XP na sdramach.

Ja nie biore pod uwage ddr pod P4 :)

> Dlatego trzeba do 845D kupicv jak naszybsze pamieci, najlepiej DDR333.
> Ustawiasz mu wtedy FSB jak najwiecej sie da, np. 133, pamieci wtedy sa
> taktowane w stosounku 3:4 i osiagasz przepustowosc pamieci juz coraz
> bardziej zblizona do RDRAM.

Tak nie bardzo bo w tescie przepustowosci pamieci u Toma nawet XP na
magistrali 150 nie jest w stanie dogonic nie podkreconego P4 rdramach,
wiec co dopiero P4 na ddr na magistrali 136.

> Z drugiej strony ciekawe jak Northwoody zachowaja sie na tych nowym
> RDRAM'ach PC1066, moze byc ciekawie...

Ciekawe ile jest plyt na i850 przystosowanych do magistrali 533(133)?

> tak to bedzie raczej tragedia, tym bardziej ze beda mialy tylko 128
> cache.

To juz wole tulipany.

> moze mu sie przetraktowal PCI/AGP i mu sie wszystko zwiesilo... to
> niekoniecznie musiala byc wina athlona.

Mnie boli to, ze Tom nic wiecej o tym nie napisal.

> j.w.
> tak samo mogl zrobic z Northwoodem na 845D + DDR333...

a) AFAIK P4 maja zablokowany mnoznik wiec to juz powazny problem.
b) 22x166=3652 bez zludzen nawet z cieklym azotem ;)
c) czy GIGABYTE GA-8IRXP ma dzilnik 1/5 dla PCI? Bo epox 8kha+ ma chyba
nawet 1/6 :)

--
Krzysztof Szczepanek mailto:silverman_at_go2.pl
!!Music's for you and me, Not the fucking industry!!