Re: Składanie serwera

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Wed 06 Feb 2002 - 18:23:05 MET

Użytkownik Krzysztof Wojcieszek <kw_at_tss.com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:3c5fc343_at_news.vogel.pl...
> Potrzebuję zbudować (kupić) serwer do obsługi kilku średniej wielkości baz
> pod MS SQL Server (głównie replikacja i raportowanie). Pytanie zasadnicze
> kupić np. HP czy składać samemu. Jeśli złożyć to jakie elementy wykorzystać:
>
> 1. Płyta główna (ABIT ST6 RAID) ?

Płyty na chipsecie I815ep step.B obsługują max 512MB RAM (także ST6)
Na pewno mogę napisać że powyższa płyta jest szybka i solidna.

> 2. Procesor (PIII Tualatin S 1.2 - 1.4 GHz) ?

Dużo staniały ostatnio P3-S "Tualatin" tak więc mógłbyś kupić.
1.26Ghz box kosztuje około 1100 zł

> 3. Dyski twarde w macierzy (??? 2 X 60 GB) ?

Najlepiej żeby dyski były scsi (cena kontrolera + dysk Seagate Cheetah
72GB - 10000rpm to około 5000zł).

Jeżeli jednak uważasz że ide Ci wystarczą to kup dwa Maxtory D740 7200rpm ATA133
lub Caviar XL 7200rpm, podepnij dyski na osobnych kanałach wbudowanego w płytę
kontrolera raid i założ raid-0 (stripping)

> 4. Obudowa/zasilacz ?

Markowa min. 300W, fajnie by było żebyś kupił serwerową (350-460W) - kosztuje
niestety ponad 1000ł

> 5. Pamięć 256 MB SDRAM ?

Będzie biegać pewnie na Win2k/Win XP pro tak więc 512MB to minimum.

A tak w ogóle jeżeli komp ma mieć korzysty stosunek ceny do wydajności to ja bym to zrobił na
Athlon'ie XP 1700+, Abicie KR7-RAID, min. 512MB DDR, dwóch Maxtorach D740 ATA 133,
do backup'owania przydałaby się nagrywarka cdrw np. Teac 24x
No ale Ty jako serwer od razu chcesz coś na Intelu ...

PeJot