Problem z portem Centronix na płycie MSI K7T266 Pro2

Autor: Pszemol (Pszemol_at_PolBox.com)
Data: Wed 06 Feb 2002 - 18:48:57 MET

Jakiś czas temu kupiłem sobie taką płytę z Athlonem
i byłem z niej zadowolony dopóki nie podłączyłem do
niej drukarki HP940C przez port równoległy Centronix.

Nie wiem dlaczego, ale gdy włączam komputer przy
włączonej wcześniej drukarce to wczasie POST płyta
oszukuje drukarkę, że jest coś do drukowania...
W jakiś sposób daje drukarce sygnał do wciągnięcia
papieru - jeszcze zanim system operacyjny się załaduje
drukarka jest "obudzona" i gotowa do drukowania
z wysuniętą stroną papieru. Po pewnym czasie drukarka
oczywiście przechodzi spowrotem w stan uspienia,
wypluwa czystą, niezadrukowaną kartkę papieru, ale
po wyłączeniu i włączeniu komputera ponownie sytuacja
się powtarza. Nie jest to problem związany z drukarką
bo przetestowałem tą sytuację na innym komputerze
(płyta Soyo z Pentium III) i tamta płyta nie niepokoi
drukarki - można komputer włączać/wyłączać i drukarka
śpi dopóki się czegoś rzeczywiście nie wydrukuje...

W związku z tym mam pytanie do grupy - czy taki problem
jest znany powszechnie dla płyty głównej K7T266 Pro2?
Czy jest na to jakiś sposób? A może mój egzemplarz jest
po prostu wadliwy? Bardzo proszę o sugestie...