Re: celeron

Autor: Grzegorz Jurczak (gjurcz_at_ippt.gov.pl)
Data: Wed 06 Feb 2002 - 11:25:16 MET

> jednak pewnosci czy tak faktycznie jest. Instrukcji brak juz. Moze jednak
> Celeron 800 mhz by poszedl na niej ? Co oznacza:
>
> CPU INFO
> CENTRAL PROCESSING UNITS
> Manufacturer Intel
> Family Celeron(tm)
> Internal Clock 401MHz
> Internal Clock Maximum 800MHz
>
> Zastanawia mnie ostatnia linia, czy to znaczy, ze 800 MHz poszloby na tej
> plycie glownej ?

Witam

Moze nie odpowiem bezposrednio na Twoje pytanie ale moze rozwieje czesc
Twoich watpliwosci a przy okazji sprawdze czy dobrze kombinuje ze swoim
sprzetem.
Zzrzucilem na dysk biosik plyty glownej i programem cbrom sprawdzilem liste
obslugiwanych mikrokodow - CPUID.
Potem wizyta na odpowiedniej stronie Intela i wiedzialem juz jakich prockow
szukac (razem z seriami).
Inna sprawa jest gnaizdo procesora jesli masz slot to nie ma sprawy -
odpowiedni slotket i gra.
Przy Socket370 (moj przypadek) tez nie jest zle, jeden kabelek dolutowany w
odpowiednie miejsce i wyrwana nozka w procku i tez gra. Brak odpowiedniego
napiecia (regulator zgodny z VRM8.2 daje 1.8V-2.8V) - nie ma sprawy -
wymusic przez procek 1.8V (dlatego najlepiej wybrac procka z napieciem Vcc
1,.7 lub 1.75V nie trzba wycinac nastepnej nozki) i plyta nie bedzie juz
glupiala.
I teraz pytanie za 100 punktow: czy moje rozumowanie jest sluszne i wszystko
bedzie gralo czy po drodze popelnilem blad i komputer nie ruszy z nowym
prockiem?

Pozdrawiam
Grzegorz Jurczak