Nowy BIOS i 'CMOS checksum error'

Autor: Michal Lukasik (adres.w_at_sygnaturce.pl)
Data: Tue 05 Feb 2002 - 18:05:32 MET

Witam

Wpadla mi w rece plyta PCChips MB599LMR. Miala jakis bardzo stary BIOS wiec
wladowalem jej
http://www.pcchips.nl/support/biosupdates/5series/M599LMR/2k0930s.zip
Wszystko dzialalo jak trzeba. Cos mnie podkusilo i wrzucilem nowszy
http://ajz.host.sk/586_M5xx/M598_M599/599lmr_Bios_20001222S_2M_AMI.zip
No i stalo sie :(
W trakcie flashowania wszystko bylo ok.
Wylaczylem kompa, zworka na 'clear cmos' itd.
Wlaczam, test ramu i komunikat 'cmos checksum error'
Wciskam tak jak karze F1 - edycja ustawien biosu i nic - ciemnosc :(
Probowalem wyciagac baterie, inna pamiec, itp., ale nic nie pomaga, caly
czas 'cmos chcksum error' i przy probie edycji ustawien ciemny ekran.
Dodatkowo plyta wydaje 2 krotkie dzwieki, krotka przerwa i jeszcze 1.
Probowalem wrocic do poprzedniego biosu - numer z wcisnietym <ctrl>+<home>,
ale nic z tego. Czy komus sie to udalo? Czy ma znaczenie to, ze dysk
startowy robie pod Win a nie pod Dosem?
Chyba bede szukal kogos z programatorem. :(((
A moze cos poradzicie? Nie mam dostepu do drugiej plyty z AmiBiosem. :(

--
Michal Lukasik     mailto:michu_l_at_wp.pl     ICQ# 53883184