Re: Problemy z TEAC W54E (dlugie)

Autor: gimli (gimli123_at_interia.pl)
Data: Tue 05 Feb 2002 - 08:18:06 MET

Uzytkownik "Avalon_at_am" <marianr_at_aol.com> napisal w wiadomosci

> Jest to firma produkujaca dosc doby i wzglednie niezawodny sprzet do
> obsugi CD - czytniki, CD-R, CD-RW, wiec w rozwiazaniu problemu wiecej
> uwagi poswiecilbym tej drugiej stronie - czyli software.
> Tu wlasnie moze byc przyczyna. Ile i ktore programy masz
> zainstalowane?... Czy aby nie zbyt wiele?...
> Niektore powoduja powazny konflikt ze soba i skutek moze byc taki
> wlasnie jak opisujesz, sczegolnie Direct CD w ECDC czy Packet CD w
> WinOnCD lub NERO.
> Jezeli nie uzywasz tej czesci programu, wyeliminuj je z systemu, niech
> sie nie laduja przy starcie.

Problem polega na tym iz nagrywara pomimo czyszczenia
ma dalej problemy z odzczytem (robi to bardzo powoli - start systemu z CD
przed instalacja windy trwa jakies 5 minut, specjalnie to sprwadzalem) i
rozpoznawaniem czystych plyt.
Plyty porysowane (niewazne czy cdr czy tloczona).
Problemy ze wstawaniem systemu sa tylko po zainstalowaniu
programow firmowanych przez adaptec'a (teraz Roxio), a wiec
Easy CD creator'a i WinOnCD (teraz nie mam go zainstalowanego). Zauwazylem
ze nagrywanie z predkoscia 2x
przebiega bez wiekszych problemow (jezeli naped rozpozna ze ma czysta
plyta)- jesli zwieksze na 4x to pojawiaja sie bledy (ale nie buffer
underrun).
Przez jakis czas uzywalem jej rowniez jako czytnika CD bo padl mi CDROM
szajsunga. Moze rozkalibrowala sie ??
Glowica w nagrywarach jest ciezsza, wiec to mozliwe.
Czy orientujecie sie gdzie mozna w okolicach Krakowa
naprawic sprzet ? Slyszalem o jakiejs w firmie, chyba to byl
Prokom? ale pewny nie jestem.
I najwazniejsze - czy oplaca sie naprawiac czy lepiej kupic nowy sprzet ??

pozdro

gimli