Re: PCCHIPS M747 martwa po aktualizacji BIOSU

Autor: PeJot (skasuj-tokpejot_at_skrzynka.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 19:10:55 MET

Użytkownik Slawek Owoc <slawek_at_ds13.agh.edu.pl.spam> w wiadomości do grup dyskusyjnych napisał:a3hlrr$kuu$1_at_info.cyf-kr.edu.pl...

> teoria ..... praktyka mowi ze przy plytach pc shit'a trzeba miec pod reka
> programtor ... i chyba inaczej tego nie naprawisz

Żadna teoria, jezeli bootblock nie został zniszczony to działa na każdej
płycie z biosem AMI od conajmnniej 99 roku
(nie jednej osobie zadziałało np. z płytami Ecs, sam zastosowałem to na płycie Tyan )
Ta metoda istnieje, to nie jest bajeczka.

> jezeli dioda stacji dyskow zapala sie po wlaczeniiu komputera to
> 1. nagraj na dyskeitke plik z biosem pod nazwa amibios.bin (sprawdz na
> www.msi.com.tw >bios > recovery)
> 2. uruchom komputer trzymajac CTRL + Home

Końcówka bin jest raczej dla biosów Award'a, trochę dziwna jest podana przez Ciebie nazwa pliku.

W różnych instrukcjach obsługi do płyt z biosami AMI widziałem że nazwa pliku ma być
amiboot.rom i stacja wcale nie musi sama pstrykać (zacznie po naciśnięciu control-home).

Jak sama pstryka to oprócz powyższego, można kombinować z dyskietką systemową
i flashowaniem "na ciemno" z odpowiednimi parametrami.

Co nie zmienia jednak faktu że warto spróbować z podaną przez Ciebie nazwą pliku.

PeJot