Re: Pentium czy Athlon oto jest pytanie.......

Autor: _Wojtek_ (wojtekDELETE_at_rabobank.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 16:22:14 MET

> Nie rozsmieszaj mnie. Od kiedy to Tom's Hardware jest wyrocznia?
> Przegapilem jakis moment?

Tak, Oczywiscie to Ty mistrzu jestes wyrocznia... Tomshardware jest po
prostu pierwszym przykladem jaki mi przyszedl do glowy. Ale jakos tak sie
sklada ze przy porownaniach prockow z reguly wiekszosc benchmarkow na
swiecie jest zgodna.

> Pod jakim wzgledem?

co pod jakim wzgledem? pod jakim wzgledem sa lepsze? To proste, maja lepsze
chipsety wiec systemy oparte na nich sa stabilniejsze. lepiej sie kreca wiec
sa szybsze, mniej sie grzeja, wiec nie trzeba sie pieprzyc z jakimis
wymyslnymi coolerami i komputer jest cichszy. jak dla mnie to wystarczy...

> Tak? W czym mianowicie?

We wiekszosci popularnych zastosowan, do ktorych wiekszosc zwyklych ludzi
kupuje koputery do domu. Sluchaj meczy mnie juz ta glupia rozmowa, jesli
masz jakis konkretny argument to go zaprezentuj zamiast lapac mnie za
slowka.

> Northwood 2.2 chodzacy na 2.2 do pokonania Athlona 2000+ _wymaga_
> i850+Rambus.

bzdura.

> 2.4 nie biore pod uwage, bo w tym momencie nalezaloby
> uwzglednic rowniez podkrecenie Athlona.

no to bierz z laski swojej pod uwage bo trzeba byc idiota zeby kupujac
northwooda nie potkrecic go na 2.4 tylko na 2.2 bo takie jest Twoje
widzimisie. Ja pisze o realnym swiecie i nie interesuja mnie akademickie
rozwazania. Jak chcesz to krec sobie rowniez tego 2000+, zycze powodzenia...
Jak kupuje procesor to robie to po to zeby z niego wycisnac najwiecej, jak
najmniejszym kosztem, poniewaz Northwood 1.8 kreci sie bez zadnego problemu
na firmowym wiatraczku do 2.4 (conajmniej) to nie zamierzam go porownywac do
athlona 2000+ przy szybkosci 2.2 albo 1.8 bo nie w takiej szykosci bedzie u
mnie dzialal. Gdyby 2000+ krecil sie do 2400+ bez problemu, to tez bym bral
to pod uwage. Ale sie nie kreci. I dlatego Northwood jest lepszy.

> Twoj wybor. IMHO niezbyt rozsadny, ale to juz nie moj problem i nic mi do
> tego. Jedyny plus kombinacji Northwood+i845D to prawdopodobnie najbardziej
> stabilny obecnie sprzet.

dobrze ze napisales IMHO.