AMD k6-2 i GeForce

Autor: Radoslaw Jez (rjez_at_vatera.pl)
Data: Mon 04 Feb 2002 - 12:57:40 MET

Witajcie!

W pewnym niemlodym komputerze postanowilem zmienic karte graficzna. Komputer
to AMD K6-2 350Mhz na plycie Solteka (jakiej dokladnie - nie wiem, ale uklad
VIA), pol giga pamieci oraz Windows 98 (pierwsza edycja).

Zrobilem tak: Odinstalowalem wszystkie aplikacje i sterowniki S3 Savage 4
(bo taka karta byla w srodku), wyjalem karte, wsadzilem GeForce'a 256
(Creative'a), uruchomilem peceta. Wszystko sie ladnie powykrywalo,
sterowniki nowe sie poinstalowaly i... No wlasnie. System sie laduje, ale
kiedy przechodzi z chmurek Win98 towarzyszacych nam podczas ladownia
systemu, do trybu graficznego Windows, zawiesza sie. Na twardo. Ekran robi
sie ciemnoszary i nie pomaga nawet reanimacja polegajaca na rytmicznym i
jednoczesnym uciskaniu trzech newralgicznych klawiszy.
Po kolejnej probie uruchomienia komputera, system odpala sie, ale w 640x480
i 16 kolorach, czestujac mnie jednoczesnie komunikatam, ze "problem tkwi w
ustawieniach wyslwietlania...".

Przeinstalowalem sterowniki na nowsze detonatory, pogrzebalem troche w
aplikacjach, zeby zobaczyc, czy Savage nie zostawilo jakichs swinstewek, ale
bez sukcesow.

Ma ktos pomysl? Moze jakiegos patcha mi trzeba, o istnieniu ktorego pojecia
nie mam?

Muchas gracias,

Radek